Dierenhotel Marijke
5 sterren dierenhotel

Vakantie checklist

In- en uitchecken

Op zon- en feestdagen zijn we natuurlijk aanwezig voor het verzorgen van onze gasten maar helaas gesloten voor de baasjes, verder dagelijks geopend voor brengen en ophalen van 10.00 tot 12.00 uur en van 18.00 tot 19.00 uur.

Brengen voor de eerste keer

Als een gast voor de eerste keer komt dan adviseren wij u uitdrukkelijk om het brengen tussen 10.00 en uiterlijk 11.00 uur te doen. Op deze manier hebben wij ruim de tijd voor hem/haar om een passend roedeltje te maken en uw hond hierin te introduceren, dit te begeleiden en voor langere tijd te observeren, ook heeft uw huisdier dan zelf de tijd om te kunnen wennen.

Voor de rust van overige gasten maar vooral om het wennen en afscheid voor uw hond zo makkelijk en snel mogelijk te laten verlopen loopt u niet mee met uw hond naar het verblijf. U kunt uw hond dus niet meer zien, dit is voor sommige mensen misschien vervelend maar dient het belang van uw hond en de andere gasten.

Bezichtigen

U bent van harte welkom ons hotel te bezichtigen, voor openingstijden klik hier.

Voeding

We hebben droogvoer van diverse a-merken zoals Technical, Enjoy, Naf-Naf en Prins voor onze gasten, wilt u liever eigen voer meegeven is dat ook geen probleem maar wel onder een paar voorwaarden:

  • De voeding in zakjes per maaltijd verpakt.
  • Altijd wat extra zakjes zodat we de mogelijkheid hebben wat extra te geven als dat nodig is. (wat over is krijgt u gewoon mee terug)

Ook diepvriesvoeding is geen probleem, omdat dit niet per maaltijd verpakt kan worden hoeft dit ook niet, voor het geven van diepvriesvoeding vragen we een kleine vergoeding, zie prijslijst.

Onze gasten eten met de voerbak op de vloer, is uw hond gewend om van een verhoging te eten dan moet u deze verhoging mee te nemen.

Entingen

Voor elke gast hebben we het inentingsboekje nodig, vergeet u deze dan ook niet mee te nemen en ruim van tevoren te controleren of de entingen tijdens de vakantie in orde zijn.

Zonder de juiste entingen kunnen we een gast helaas niet aannemen. Elke gast moet ook tegen vlooien behandeld zijn, een vlooienband is daarvoor af te raden omdat deze makkelijk kapot kan gaan.

Meenemen

  1. Paspoort of een ander bewijs waarop we de entingen kunnen controleren
  2. Eventueel een kleedje o.i.d., zeker als een gast voor de eerste keer komt is dit aan te raden. Meegegeven kleedjes kunnen we om diverse redenen niet terug geven, dus wel iets meegeven wat u niet terug hoef. We hebben zelf manden, kleden e.d. voor onze gasten en zorgen altijd dat elke roedel voldoende ter beschikking heeft. 
  3. Eventueel eigen voeding indien nodig.
  4. Voerbak standaard als uw hond thuis van een verhoging eet.
  5. Medicijnen indien van toepassing. Medicijnen graag gewoon in de originele verpakking laten en niet afgepast maar dus wat extra voor de zekerheid (ook niet alvast breken, niet in het voer stoppen of in medicijndoosjes enz.)

 

Wat u niet hoeft mee te nemen.

  • Bench.
  • Speeltjes of knuffels, we willen de hond een leuke vakantie geven met een passende vriendjes, speeltjes hebben ze dan niet nodig en kunnen er eventueel ook nog ruzie om krijgen.
  • Mand, wij zorgen dat elke roedel voldoende manden heeft.

 

Wanneer kan mijn hond niet op vakantie komen?

  • Als een teefje loops is of zou kunnen worden tijdens het verblijf, (een loopsheid moet ook binnen 3 weken voor aanvang van een verblijf afgelopen zijn)  een teefje zit namelijk altijd bij reu(en) in een roedel omdat de roedels altijd 50/50 zijn samengesteld qua reu/teef. Buiten een schoolvakantie hebben we soms wel mogelijkheden, u kunt daarover even informeren.
  • Wanneer een hond een overdraagbare ziekte heeft bijvoorbeeld hondenhoest of giardia
  • Als de entingen niet in orde zijn of als het bewijs hiervan niet aanwezig is met brengen, bijvoorbeeld paspoort.

 

Tijdens de vakantie in het hondenhotel

We begrijpen dat u benieuwd bent hoe uw huisvriend(in) de logeerpartij precies ervaart. U mag dan ook gerust een keertje contact met ons opnemen om te vragen hoe het gaat. Telefonisch lukt dit niet maar u kunt dit doen door een whats-app of een sms naar 06-15461278 te sturen. (behalve op zon- en feestdagen proberen we u dezelfde dag een berichtje terug te sturen) Omdat we voldoende tijd voor onze gasten willen houden antwoorden we maximaal 1x per week.

Betaling

U kunt bij brengen of ophalen per pin, creditkaart of contant pin betalen. Alleen voor het hoogseizoen van de zomervakantie vragen we de gehele gereserveerde periode vooruit te voldoen. (u ontvangt daar medio in mei of juni automatisch bericht over)

Reservering wijzigen of annuleren

Wilt u deze reservering wijzigen of annuleren dan kunt u dat alleen doen via deze links: Wijzigen reservering / Annuleren reservering

Diverse

Heeft u nog een vraag over een annulering of algemene voorwaarden klikt u dan op desbetreffende link of kijkt u ook eens op FAQ.